Strategia marketingowa – Jakich narzędzi warto użyć?
Strategia marketingowa wiąże się z kompleksowym określeniem celów oraz działań, jakie mamy zamiar zrealizować, aby pozyskać klienta. Pod uwagę należy wziąć wiele czynników, które wpływają na nasz biznes oraz zachowania docelowego klienta. Jak do tego podejść?
2016-05-23, 16:38

Znaczenie marketingu w biznesie jest ogromne. Sprawne realizowanie działań w ramach odpowiedniej strategii mogą przynieść firmie wymierne korzyści. Rozważmy trzy najważniejsze składowe odpowiedniej strategii:

  • analiza firmy
  • cele biznesu
  • marketing

Analiza biznesu – Analiza firmy

Do przeanalizowania całej działalności firmy dobrze jest wykorzystać analizę SWOT. Ta koncepcja pozwoli nam odkryć słabe oraz mocne strony (wiążące się raczej z wewnętrznymi procesami), ale także zagrożenia i szanse (dotyczące elementów zewnętrznych). W tym wypadku przyda nam się obiektywne na własny biznes. Warto także spojrzeć na:

  • działania konkurencji
  • jaka jest nasza wartość dodana
  • jaka jest nasza misja
  • co chcemy zaoferować innego od konkurencji naszym klientom
  • co jest hamulcem dla naszego rozwoju
  • jakie są elementy, które można byłoby usprawnić
  • jakie są bariery na wejście bądź ekspansję na danym rynku

Outsourcing marketingu w całej Polsce TANIO i SKUTECZNIE

Cele biznesu – Cele firmy

Ta kwestia wydaje się banalna, jednak wiele firm nie robi cyklicznych ewaluacji swoich celów, co hamuje rozwój biznesu. Na pomoc przychodzi znana dla praktyków zarządzania koncepcja SMART, czyli nasz cel powinien być:

  • Specific – określony, ściśle zdefiniowany, dokładnie doprecyzowany.
  • Measurable – mierzalny – tutaj pomogą nam wskaźniki jakościowe oraz ilościowe,
  • Realistic – realny do zrealizowania,
  • Time – bound – określony w czasie – czas jest ramą, która pozwala domknąć cele i nadać tempa działaniom

Marketing – Marketing firmy

Po poprzednich punktach przechodzimy do meritum. Promocja i marketing to kolejna ważna kwestia, a jej forma zależy od wielu zmiennych oraz rodzaju biznesu i klienta docelowego. Inaczej będziemy podchodzić do małego zakładu szewskiego, inaczej do dużej firmy odzieżowej. Skuteczny marketing będzie jednak czerpał dużo z koncepcji marketingu 5Ppromocji, produktu, cen, dystrybucji oraz samego klienta docelowego (Promotion, Product, Price, Place, People). Biorąc pod uwagę te czynniki i poprzednie wnioski możemy ustalić konkretne działania – w jednym przypadku lepiej sprawdzą się działania tradycyjne, jak ulotki, a w innym działania online – social media, pozycjonowanie, linki sponsorowane, content marketing. Wszystko zależy od określenia naszego targetu i celów.

Na określenie naszej strategii wpływa szereg działań. Analiza SWOT, wyznaczanie celów metodą SMART mogą znacznie ułatwić określenie strategii marketingowej. Najważniejsze jednak jest spojrzenie krytycznym, obiektywnym okiem na całość biznesu.

Zgłoś się do nas, nasze indywidualne podejście oraz doświadczenie znajdzie odzwierciedlenie w Twojej strategii uszytej na miarę!

KONTAKT / AUTOR
Zdalny Marketing
ZdalnyMarketing.pl
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.