Jak wdrożyć plan działań content marketingowych? cz.1
Content marketing robi furorę. Czy każdemu jest potrzebny content marketing i jak najlepiej go wykorzystać?
2016-02-15, 11:07

“Content is the king” – przekonują nas marketerzy. Dobrze przygotowana informacja, która potrafi zaciekawić naszego odbiorcę jest w stanie przyciągnąć wiele osób do skorzystania z oferty naszej firmy. Zalety tej formy marketingu to przede wszystkim:

  1. Większy ruch na stronie – szczególnie dobrze się sprawdzają wszelkiego rodzaju poradniki, które przyciągają klientów z różnych wyszukiwań np. long tail.
  2. Korzyści dla SEO – dobrze przygotowana treść/obraz/filmik jest często udostępniany na różnych stronach, co wpływa pozytywnie na nasz link buidling.
  3. Większe konwersje – kształtowanie wizerunku rzetelnej marki, która jest liderem  w swojej dziedzinie i tym samym zwiększenie sprzedaży
  4. Docieranie do naszego klienta i zatrzymanie go – dystrybucja treści odbywa się poprzez różne kanały: socia media, inne portale, nasz portal, newsletter, fora. Daje to ogromne możliwości dla naszej marki. Nie tylko buduje to o zasięg, ale także większe zaufanie.

Taki rodzaj promocji może się sprawdzić w praktycznie każdym rodzaju biznesu – od osiedlowego mechanika po dużą firmę konsultingową. Pamiętajmy, że najważniejszą sprawą jest jakość publikowanych treści oraz ich przydatność. Sposób, w jaki zrealizujemy naszą strategię zależy przede wszystkim od rodzaju naszego biznesu oraz od celu, a może to być: sprzedaż, zdobycie kontaktu, rejestracja i inne. Warto jednak sięgnąć po sprawdzone sposoby takie jak:

  1. Stworzenie społeczności wokół swojego biznesu oraz problemu, jaki możemy rozwiązać – tutaj świetnie sprawdzą się takie portale jak: Facebook, Linkedin, fora, SlideShare i inne social media.
  2. Twórz infografiki – ciekawa infografika nie dość, że ma warstwę informacyjną, to także pozwala na niemalże natychmiastowe udostępnianie na innych portalach.
  3. Filmy – umieszczone na youtubie,  odpowiednio otagowane mogą przynieść niemały zasięg. Warto postować takie video z oficjalnego profilu firmy, który zawiera informację oraz kontakt.
  4. Bogate treści na stronie – pomagają one przed wszystkim w zwiększeniu ruchu organicznego.

Jeżeli nie wiesz jak dobrze zaplanować strategię content marketingową możesz powierzyć ją nam w ramach outsourcingu marketingu.

KONTAKT / AUTOR
Zdalny Marketing
ZdalnyMarketing.pl
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.