Tanie i skuteczne narzędzia marketingowe
Czy można zaplanować budżet oraz formę promocji tak, aby wybić się na tle konkurencji tanio i skutecznie?
2016-05-11, 08:21

Przyglądając się działaniom marketingowym dużych firm i korporacji, możemy odnieść wrażenie, że marketing dla mikro, małych czy średnich firm to droga inwestycja, która może ukazać się nieskuteczna. Czy można tak zaplanować budżet oraz formę promocji, aby wybić się na tle konkurencji?

Marketing szeptany

Na rynku istnieje wiele tanich rozwiązań marketingowych. Możesz zainwestować w projekt, wydruk ulotki, które mogą przynieść duży zwrot inwestycji, ale też postawić na działania internetowe. Jedną z takich form promocji w Internecie jest marketing szeptany, który dobrze rozegrany, jest niezwykle skuteczny. Na własną rękę jest kilka sposobów jego przeprowadzenia, m.in.:

  1. Szukamy „różne” fora internetowe, logujemy się, czekamy na utworzenie konta, czekamy aż admin forum zatwierdzi nam konto/posta. Piszemy swoją subiektywną opinię. Przy takim rozwiązaniu tracimy mnóstwo czasu.
  2. Szukamy w Google: site:pl intitle:nasza fraza + forum (fryzjer w opolu forum) – czyli używamy odpowiednich operatorów wyszukiwania, które możemy znaleźć tutaj . Metoda ta świetnie się sprawdza, gdyż oszczędzamy czas i od razy szukamy wątków, które dotyczą naszej działalności.

Tutaj warto też zgłosić się o pomoc do profesjonalistów, którzy maja rozwinięte profile. Takie konta budzą większe zaufanie odbiorcy, a także nie spowodują usunięcie posta. Nie ograniczajmy się tylko do forów, wykorzystujmy różne drogi – także komentarze na popularnych stronach oraz serwisy z opiniami.

Profil w mediach społecznościowych

Dobre prowadzony profil w mediach społecznościowych może przynieść wiele korzyści. Obecnie, nie wystarczy tylko ciekawy profil. Trzeba podziałać z płatnymi reklamami. Warto przyjrzeć się, jakie reklamy na Facebooku mogą okazać się dla nas najkorzystniejsze. Remarketing to świetnie działające narzędzie, polegające na nakierowaniu na użytkownika reklamy towaru/usługi, którą poprzednio przeglądał użytkownik. Reklama skupiająca się na samym “like” może budować zasięg naszej marki i zwiększyć świadomość marki. Ciekawą opcją są także reklamy, które pozwalają wyświetlać się tylko na telefonach użytkowników, którzy są blisko np. naszej restauracji – taka forma reklamy idealnie sprawdza się w lokalnych biznesach. Oczywiście, warto rozbudować profil również na Pinterest, Instagram, a nawet na – popularnych wśród młodszych klientów – nowych media, jak Snapchat.

Content marketing

Ta forma reklamy nie należy do najtańszych, ani do najłatwiejszych w realizacji. Dlaczego? Publikacje w gazecie online to często niebotyczne pieniądze. Z pomocą tutaj przychodzą platformy, typu WhitePress.pl – gdzie możemy łatwo sprawdzić cenę, ale też wybrać sobie kontekstowo domenę pod nasz profil. Drugą opcją jest tworzenie, ciekawych, poradnikowych artykułów i wysłanie ich bezpośrednio do redakcji.

Małe i średnie firmy mają wiele narzędzi do wykorzystania. Wszystko zależy od kreatywności, klienta oraz budżetu do wykorzystania. Warto poszukać także agencji, które specjalizują się w obsłudze takich przedsiębiorstw.

Zgłoś się do nas – przygotowujemy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Outsourcing marketingu w całej Polsce TANIO i SKUTECZNIE

KONTAKT / AUTOR
Zdalny Marketing
ZdalnyMarketing.pl
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.